2013. március 15., péntek

Egy kicsit adjunk a pocaknak is

Ma március 14-én ezt látom az ablakból. Hát hol van már a tavasz??? A múlt héten már éreztük a tavasz illatát!


Bár én kézműves blogot terveztem, de úgy gondoltam ebben a márciusi télben egy kicsit a főzéssel is kedveskedem annak aki olvassa ezt az oldalt!
Az első kép egy gyors vacsora. Egy kisebb kenyeret vagy cipót bevagdosunk sakktábla formán. A réseket kicsit megkenjük vajjal vagy olíva olajjal és minden nyílásba teszünk egy-egy szelet sajtot. A tetejét is megkenjük egy kicsi vajjal, majd sütőben megsütjük. Salátával tálaljuk! Mindenki csipegethet a kenyérből magának egy-egy falatot!
Jó étvágyat!


A másik egy finom édesség. Ezt anyósomtól tanultam és olyankor készítem, amikor már összegyűlt 6 tojásfehérjém a hűtőben vagy a fagyasztóban és nincs mit csinálnom vele.
Puszedli torta.
6 tojásfehérjét kemény habbá felverem,lassan bele 25 dkg cukor és 10 dkg darált dió. Ezután már csak fakanállal keverek hozzá óvatosan 5 dkg lisztet. 150 C-on  lassan sütöm sütőpapírral bélelt tepsiben. Ha kihűlt 3 részre vágom a lapot. Krémmel (esetleg lekvárral is)  megkenem és egy napig a hűtőben pihentetem.
A krém: 25 dkg cukor 1 egész tojás 1 dl tej 2 evőkanál kakaó. Ezeket elkeverem majd langyos platnin főzöm. Folyamatos keverés mellett ha kezd zubogni még 1-2 percet főzöm, majd félrehúzom s még egy kicsit keverem. Ha kihűlt 25 dkg vajat keverek hozzá. 
A család egyik kedvenc tortája!







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése