2013. július 22., hétfő

Finom friss kerti íz!

A hétvégén a Balatonon voltunk lányomékkal. Nagyon jó időt fogtunk ki és kellemes két napot töltöttünk együtt vejünk családjának nyaralójában, ahonnan gyönyörű a kilátás. Ilyenkor jön rá az ember, hogy milyen ajándék is, hogy egy ilyen gyönyörű tóval büszkélkedhet kis hazánk. Szerencsére egyre több műsor hívja fel a figyelmünket arra, hogy igenis érdemes a tó környékét felfedezni. Bizony jó lenne körbebiciklizni, de bevallom még gyűjtöm hozzá az energiát. Elképzeltem, hogy minden nap tekernénk jó pár kilométert, közben persze fürödnénk is, majd este szállás keresés után egy-egy borpincénél megvacsoráznánk, és megkóstolnánk az ottani borocskát.
Na de vissza a mába. Zsófikám talált tegnap ott lent egy újságban egy finom krémleves receptet, amit ma megcsináltam Neki meglepetésként. Bizony nagyon finom lett. Igazi nyári zöld íz, mindenkinek csak ajánlani tudom. Érdemes kipróbálni!


Rukkolás cukkinikrémleves

1 kg cukkini, 2 ek.l olíva olaj, 15 g vaj, 1 hagyma, 1 marék rukkola, 600 ml víz vagy zöldséglé, 10 dkg kék sajt, 1 ek. pirított fenyőmag, 300 ml tejszín, 2 gerezd fokhagyma, só, bors.

Lábosban alacsony hőfokon az olíva olajban és a felolvasztott vajban megdinsztelem az aprított hagymát kb. 5 percig. Hozzáadom az aprított cukkinit és a rukkolát, só  bors, szétnyomott fokhagyma és közepes hőfokon 10 percet párolom, majd bele a víz és fedő alatt  még 30 percig  főzöm.Botmixerrel krémesítem, beleteszem a sajtot és a tejszínt, de ezzel már csak melegítem. Pirított fenyőmaggal tálalom és pár csepp olíva olajjal is meglocsoltam.
Jó étvágyat!



1 megjegyzés: